Thursday, April 16, 2009

Landscape, vertorama...

Hari ni ak g glenelg lg..g ngn adib, din n epul..mula2 tu nk g kt tmpt yg ad park. tp xthu jln kt mana, last2 smpai masuk highway nk g ke mana nth..huhu.. bile dh mcm jauh semcm je, trus patah balik...

Ms tgh jln tu, bleh nmpk pemndgn yg sgt cntik..sbb jalan tu ats bukit, n ms tu mendung..awan bnyk..pastu bleh nmpk laut..fuh..seriusly lawa sgt2 bile ad cahaya2 mthari yg tembus awan2 (sun ray) tu n tpancar kt laut....tp xdpt nk amk gmbr, sbb kt tgh highway, xthu nk bhnti kt mn..huhu..sgt2 rugi..

Pastu ktorg bhnti kt glenelg je, sbnrny dorg ni nk mandi pantai, tp sbb dh lwt n cuaca xmngizinkn, so, ktorg jln2 je lah kt tepi pntai tu..yela..nk mndi mcm pelik je, org lain xde pun yg mndi, ombak besr2...angin lak kuat..sejuk sgt2 time tu..nasb baik ak pakai sweater tebal..

Then mcm biasalah..ak dgn pentax ku memulakan aksi..haha...amk lah bbrp gmbr pemandgn kt situ..tp time tu dh xde sun ray lg..huhu..sunset pun xde, sbb awan tebal..

Ktorg jln2 lah ats jeti kt situ..best jgk jln tgh2 sejuk tu..hehe..

Dlm 5 minit sblm mgrib, ktorg pun balik...

Pasal tajuk entry tu, haa..sbb dh lama ak xamk gmbr landscape, so entry kali ni ak upload gmbr pemndngn lagi..n style bru yg ak bljr, vertorama. vertorama ni bile kita gabung 2 gmbar secara vertical..senng je..cume bru kali ni ak try jadi..haha..sblm ni prnh jgk nk wat, tp xreti..lepas baca tutorial dlm Flickr, mcm mn nk wat vertorama, bru lah ak reti skt2..gmbr yg mcm mn leh wat vertorama, mcm mn nk hlngkn distortion, mcm mn nk stich secara manual...bru ak reti skt2...

so ni lah hasilny..

biasa2 je..






HDR 3 exposures RAW


dari kiri: Saifullah 1, Izuddin, Adib, Saifullah 2


Babbaiii!!

3 comments:

Ahlami said...

waahh....comey2 nyo gmbaa...sperti biaso lahh.hihi..
haa..bilo nk g jale2 skali nga fatin nyo..kih3..

Najwa Sofwani said...

sgt jeles melihat pic2 mu hok lawa...tahniah, makin terre ye sejak berpunye nih..hihihi

Puloh said...

erk2..apakah??