Wednesday, September 3, 2008

Subhanallah....comelnyer...





comelnyer...

While I was doing my AutoCad assignment, I saw a cute little bird throughout the window. Her mother was feeding her. She still cannot fly yet. She just outside my house, sitting on the huge tree at the frontyard. Maybe she felt over while trying to fly. hm...sush nye lah nk tuls in english..ish3..tulis kok bahaso melayu lah..sene skt..hehe.. tgh2 wat krj tu,ak pun bhenti lah kejap..dok perhati ank burung tu..eee...comel...dh lah gemuk..hehe..tgk mak die dok cr2 mknn kt ats rumput tu, pastu suap ank burung tu..ank burung tu perhati je ap yg mak die wat..bile mak die dtg dkt je, ank burung tu trus bukak mulut..




ad lah dlm 5 minit ak dok tgk ank burung tu. pastu bru terfikir nk amk gmbr lah..g lah amk kamera..keluar rmh,jln slow2.. g dekat ank burung tu.. mak die xprsn lg..mula2 amk satu gmbr dr jauh..pastu g dekat lg, mak die perasan, trus lari..tggal ank die dok ats batang pokok tu..ak g dekat lg..amk lah bbrp gmbr..tp mak die ad lg..garang jgk..ad lah bbrp kali trbg ats kepala ak mcm nk serang ak..takut jgk..hehe..tp pndai2 lah elak..xpeduli sgt kt mak die,ak trus jgk amk gmbr ank burung tu bnyk2..sapo sruh comel sgt..hehe..



mak burung ready to attack me..hehe



Haaa..si ibu jumpe pun roti..(ak bg..tp ak xmkn lah..pose2..hehe)



mak burung bangga dgn roti yg die dpt..:P




mak die smpai je,si anak trus nganga mulut..



pastu stop lah amk gmbr..g masuk rmh balik..dok kt meja kmptr,perhati lg ank burung tu..mak dia dtg semula,smbung mencari mkn utk ank dia tu..ad lah jgk ank dia tu bbrp kali cube trbg,tp xberjaya2 jgk..comel nmpk ank burung tu cube trbg walaupun asyk jatuh...hm,dpt lah jgk trbg dlm 3 saat ke...huhu..sbb gemuk sgt kot,jd berat nk trbg..hehe..



Mak burung trus g mncari mknn lg while ank die trus mnunggu...


suke dpt tgk benda2 gini...tgk mak die brusaha nk lindung n jaga ank die( sori ek mak burung kacau anok demo td. nk amk gmbr jah).. tgk mak die tlng cr mknn utk ank die..xhenti2 cr mknn..jaga ank die betul2..hm...mcm tu jgk lah ibu kita jg kita..sush pyh didik kita..jg kita baik2, cr rezeki utk tanggung kita..tringt kt ummi..ummi jg ak betul2..sush pyh didik ak, g krj cr duit utk tanggung ank2..n wat mcm2 lah supy ank die ni terdidik n berjaya dunia dan akhirat..bile ingt balik, mmg bnyk2 sgt2 jasa ibu ni..n xde siapa pun yg dpt bls jasa seorang ibu...
ak mmg xkn dpt balas jasa ummi..tp ak akn berusaha utk wat ummi gembira..nk tunaikn harapan ummi kpd ank die ni..nk belajr sungguh2, ingt ap tujuan ummi hntr ak bljr jauh2 ni.. jgn wat benda2 xbaik..jg akhlak..jg maruah ummi..n insyaAllah..akn ku cube sedaya upaya wat ummi sentiasa gembira..


Ya Allah Ya Tuhanku...Kasihinilah kedua ibu bapaku sebagaimana mereka mengasihiniku sewaktu ku kecil lg...amin..
Rindu nk balik pulok sero..huhu..Rindu ummi..

2 comments:

Fakrul Radzi said...

wahh..da mcm cerpen dah aku tgk..
comel2..mcm ko kecik2..haha

Puloh said...

hehe...ak tgh prktis wat cerpen skang..:P hahaha..tq2! mn ko tau ak kecik2 dulu comel gitu? :D